کاردرمانی در منزل سکته مغزی نقش مهم و پررنگی در تخفیف عوارض این اختلل نورولوژیک و تقویت توانمندی های بیماران برای داشتن زندگی بطور مستقل دارد.

سکته مغزی می تواند باعث ناتوانی طولانی مدت جدی شود، و بسیاری از بازماندگان سکته مغزی با موانعی برای درگیر شدن در فعالیت های تولیدی روبرو هستند. متخصصان کاردرمانی از تخصص خود در تجزیه و تحلیل فعالیت و روش‌های انطباقی برای تسهیل عملکرد مشتری در مشاغل مورد نیاز یا معنادار در زمینه‌های واقعی برای ارتقای استقلال استفاده می‌کنند.

سکته مغزی یکی از دلایل اصلی ناتوانی بزرگسالان در سراسر جهان است که با عوارض جسمی و حرکتی و در برخی موارد مشکلات ذهنی همراه است.

سکته مغزی همچنین ممکن است سبب بروز اختلالات گفتاری و اختلال در بلع مواد غذایی نیز بشود که در این شرایط متخصصان گفتاردرمانی می توانند شرایط بیمار را بهبود بخشند.

بسیاری از مبتلایان به سکته مغزی با چالش های متعددی مانند ضعف در یک طرف بدن، کاهش عملکرد شناختی و عاطفی، ناتوانی اجتماعی، ناتوانی در راه رفتن و مراقبت از خود و کاهش توانایی در انجام فعالیت های روزمره خود مواجه می شوند که تمامی این شرایط نیازمند توانبخشی هستند.

کاردرمانی در منزل سکته مغزی می تواند به بیماران برای غلبه بر چالش های پس از سکته مغزی کمک زیادی بکند.

تمرکز کاردرمانی در منزل ، کمک به بیماران برای دستیابی به بالاترین سطح سلامتی ممکن پس از این عارضه مغزی است ، بطوری که این افراد بتوانند به حداکثر استقلال و کمترین وابستگی به اطرافیان دست پیدا کنند.

کاردرمانی در منزل سکته مغزی

بسیاری از بیماران مبتلا به سکته مغزی تغییراتی در توانایی‌های جسمی، شناختی و عاطفی خود دارند که آنها را از انجام مستقل فعالیت‌های روزانه بازمی دارد و آن ها را نیازمند خدمات توانبخشی منظم و طولانی مدت می کند و از آن جایی که این بیماران اغلب دچار محدودیت های حرکتی هستند و خروج از منزل برای آن ها دشوار است، می توانند از خدمات کاردرمانی در منزل سکته مغزی که توسط متخصصان کاردرمانی در منزل ما ارائه می شود ، بهره ببرند.

کاردرمانی در طول توانبخشی بر حصول اطمینان از اینکه بیمار به شرایط مطلوب برسد ادامه پیدا خواهد کرد.

متخصص کاردرمانی در منزل همچنین ارزیابی دقیقی از شرایط محیط زندگی بیمار به عمل آورده و در صورت نیاز تغییراتی را در محیط رندگی فرد اعمال می کند.

فناوری کمکی ممکن است شامل واحدهای کنترل محیطی، ارتباطات تقویتی و فناوری دسترسی به رایانه باشد. متخصص کاردرمانی در منزل ، دامنه حرکتی، قدرت، هماهنگی، وضعیت شناختی و غیره در دسترس بیمار را در نظر می گیرد و وسایل کمکی متناسب با شرایط بیمار را توصیه می کند.

تحرک و داشتن استقلال در انجام امور روزانه یکی از مهم ترین اهدافی است که بیماران پس از سکته مغزی به دنبال آن هستند ، بسیاری از بیماران می خواهند توانایی کارهایی همچون رانندگی را بازیابی کنند ، کاردرمانگر با توجه به نیازها و اهداف هر بیمار برنامه توانبخشی منحصر بفردی را تنظیم می کند.

 

کلمات مرتبط :

کاردرمانی در منزل – کاردرمانی سکته مغزی در منزل – توانبخشی سکته مغزی

فهرست
مشاوره رایگان در واتس آپ